Odhalené cestování: Odpovědi na vaše otázky

Vítejte u třetího vydání pořadu Travel Unravelled! Opět poskytujeme rady pro naši komunitu cestovatelů po celém světě. Tentokrát se zabýváme randěním na cestách – jak proplout romancí v hostelu, jak se rozloučit a příběhy těch, kterým to vyšlo.

Zamýšlíme se také nad tím, jak se mění cestovní preference s přibývajícím počtem cest a věkem, včetně tipů, jak si vybrat hostel, který vyhovuje vaší náladě.

Jak se orientujete v randění, když tolik cestujete? Chodíte s lidmi, když jste pryč?

Krátká odpověď na tuto otázku je, že ne, většinu z posledních sedmi let jsem byla nezadaná. Ale ano, randila jsem s lidmi, když jsem byla na cestách, a dokonce jsem během toho měla několik nejlepších rande v životě. Jednou jsem šla na rande na Hinge v Krakově, kde jsem se setkala s někým, s kým jsem se shodla, ale nepodařilo se mi ho potkat, když byl v Berlíně. Dali jsme si obligátní a trapné první rande u piva a pak jsme se společně vydali prozkoumat město – připojili jsme se k pěší prohlídce, sdíleli jsme pirohy, procházeli jsme bary v židovské čtvrti a večer jsme zakončili sledováním trumpetisty, který se objevil v okně na hlavním náměstí. Rande trvalo celkem 14 hodin.

Strávil jsem také tři týdny pobytem v něčem, co se dá popsat jako mexická “vila z ostrova lásky”. Hostel měl bazén, nafukovací růžové plameňáky, bar a střešní terasu. Téměř všichni byli “spárovaní”, každý večer jsme vyrazili na párty a druhý den ráno jsme se sešli, abychom dohonili nejnovější drby. Kluk, se kterým jsem se “spárovala”, byl Latinoameričan s omezenou znalostí angličtiny a myslel si, že moje španělština je mnohem lepší, než je. Navzdory jazykové bariéře jsme se sblížili a trávili dny na pláži, než jsme večer vyrazili do klubů. Náš krátký románek skončil, když mě náhle opustil a vydal se surfovat do jiné části Mexika. Vzlykala jsem na autobusové zastávce a zahodila náhrdelník, který mi vyrobil… než jsem se začala ptát, kdy jsem se vůbec stala typem člověka, který nosí náhrdelníky z mušlí.

Zvláštní je, že jsem později začala chodit s jiným klukem, kterého jsem potkala ve stejném hostelu v Evropě. Chodili jsme spolu na dálku, ale snažili jsme se, aby nám to fungovalo. Spousta párů si svůj vztah vyzkouší tím, že spolu vyrazí na dovolenou. U nás to bylo naopak. Sblížili jsme se během cestování a pak jsme museli pracovat pozpátku, abychom do našeho vztahu začlenili každodenní život, přátele a práci. Nakonec se náš životní styl neshodoval a naše cesty se rozešly.

Myslím, že nejsložitější na udržování cestovatelských románků je – kromě zjevných logistických problémů – to, že lidé mají tendenci být nejlepší verzí sebe sama, když cestují, bez tlaku práce, rodiny, přátel a každodenního života. Nezřídka se stává, že se setkáte s někým, koho jste potkali na cestách, a po setkání doma na vás dýchne úplně jiná atmosféra. Někdy je naděje, že se flirt změní v něco vážnějšího, jindy je to jen zábava se s někým sblížit, třeba jen na jeden den.

Mluvím teď ještě s někým z výše uvedených lidí? Ne. Vyplakala jsem kvůli nim spoustu slz? Rozhodně. Ale stále s láskou vzpomínám na čas, který jsme spolu strávili, a v mžiku bych to udělal znovu. Na závěr bych měla říct, že to, že je můj seznamovací život přinejlepším chaotický, neznamená, že to nemůže fungovat. Jsem toho živoucím důkazem. Moji rodiče se seznámili v osmdesátých letech v hostelu na řeckých ostrovech, táta pracoval jako barman a máma byla baťůžkářka z Ameriky. Přeskočilo 34 let a jsou stále manželé. Cestovatelské románky mohou být vichřice, silně emotivní a velmi nejasné, ale já stále věřím, že jednou potkám svůj protějšek. Do té doby jsou mé DM otevřené.

Jak se v průběhu let změnily vaše zkušenosti s cestováním?

Myslím, že moje cestovatelské zkušenosti se vyvíjely souběžně s tím, jak se vyvíjel můj život obecně. V průběhu mých dvaceti let jsem si mnohem lépe uvědomil, co mám a nemám rád, čeho si vážím, jakými lidmi se rád obklopuji a co mi přináší radost. Totéž platí i pro mé cestování.

Když jsem ve svých 20 letech začal cestovat, přitahovaly mě velké party hostely. Každou noc jsem se s radostí přidávala k hospodským výpravám, zůstávala venku až do čtyř do rána, pila do sebe panáky tequily a druhý den si to všechno zopakovala. Také jsem filtrovala vyhledávání hostelů, abych našla co nejlevnější variantu, a neměla jsem nejmenší problém vybrat si levnou šestnáctilůžkovou ubytovnu. Jedna z mých prvních sólových cest zahrnovala týdenní pobyt v Budapešti, kde jsem každou noc pařila s velkou skupinou party hostelů ve městě. Užil jsem si život prozkoumáváním eklektických ruin barů ve městě, poznáváním nových lidí z celého světa, poznáváním historie města a prvním tetováním z rozmaru. Ten výlet byl rozhodujícím momentem v mém životě, který ve mně zažehl lásku k cestování. Svůj pobyt jsem prodlužoval den za dnem, až jsem málem prošvihl datum nástupu do práce v Londýně, přiletěl jsem zpět noc předtím a do práce jsem nastoupil s poměrně velkou kocovinou a bez hlasu. Málem jsem přijal nabídku hostelu na pozici dobrovolníka a úplně opustil svou londýnskou práci, ale cítil jsem, že to moje játra po osmi dnech plných alkoholu nevydrží.

Teď, když se blížím ke třicítce, se to všechno výrazně změnilo. Stále mám ráda dobrou noc, ale jak většina lidí kolem dvacítky dokáže ocenit, moje tělo už není schopné to večer co večer podporovat – a nemůžu se ani podívat na panáka tequily, aniž by mi nebylo špatně (díky Mexiko). Když si vybírám hostel, filtruji teď podle nejlépe hodnocených a snažím se držet mnohem klidnějších kolejí pro 4-8 lidí. Díky tomu všemu jsem si teď vytvořil specifická kritéria pro hledání hostelů, které si snad zamiluji a najdu si v nich blízké přátele. Všechny mé oblíbené hostely jsou obvykle malé (20-30 osob) s jedním centrálním společným prostorem. Mají na místě bar nebo ledničku na nápoje, případně rodinnou večeři, která lidi vybízí k setkávání a povídání. Když slyším slova “party hostel”, utíkám opačným směrem.

Co se týče toho, co hledám při cestování obecně, dávám nyní přednost tomu, abych se dostal pryč od davů, abych se mohl seznámit se zkušenými cestovateli, užít si pobyt v přírodě, udělat si lepší obrázek o tom, jaká daná země skutečně je, a stále více se posouvat ze své komfortní zóny. Najít místo s velkou party scénou nebo místo, které je určeno turistům, je pro mě nyní méně důležité. Cítím se schopnější cestovat sólo do míst, kde se nemluví moc anglicky, kde mi přijde nemožné najít autobus nebo kde je lepší nechat telefon nebo peněženku doma. Díky tomu je cestování stále svěží a vzrušující a mohu dál poznávat nové kouty světa. Jedna věc mi zůstala po celé uplynulé desetiletí, a to, jak moc mě baví poznávat nové lidi. To je stále věc číslo jedna, které si na cestování stále cením.

Doufáme, že se vám líbilo poslouchat o vzestupech a pádech světa cestovatelských seznamek a že se těšíte na to, kam vás vaše cestovatelská cesta zavede. Pokud máte vlastní otázku na téma Travel Unravelled, napište nám DM na Instagram @hostelworld. Rádi se o vás dozvíme!

Stáhněte si aplikaci Hostelworld a začněte se seznamovat s lidmi od okamžiku rezervace

Mohlo by se vám také líbit…

Cestování po světě: Odpovědi na vaše otázky

Tipy LGBTQ cestovatele, jak si na sólovém cestování najít přátele na celý život

Get the App. QRGet the App.
Get the App. QR  Get the App.