46 Wanderlust-tatoveringer til alle, der er besat af rejser

Language Specific Image

Rejsende over hele verden samler konstant på passtempler, sjælsberørende historier og ofte fantastiske tatoveringer med rejselyst. Hver enkelt fortæller en historie, en fortælling om eventyr, inspiration og ofte personlige præstationer. De er æresmærker, der stolt pryder kroppen på dem, hvis hjerter er rørt af rejser. Vi spurgte DIG om dine ægte rejseblækhistorier (og billeder), og som altid skuffede du ikke. Forbered dig på en overload af inspiration! #MeetMyInk

Her er 46 tatoveringer med rejselyst til alle, der er besat af at rejse:

1. “Jordkloden står for Asien og kompasset, der sikrer, at jeg altid ved, hvor mit hjem er. Pilen står for springet ud i noget nyt.”

📸: Tanja Gremmelmaier – Tyskland

2. “Jeg har altid ønsket mig en palmetatovering, men jeg er glad for, at jeg ventede med at få den lavet på min rejse til Bali, da den har givet den endnu mere mening og minder mig om min tid der.”

📸: Annina – Finland

3. “Mit livsmål er at rejse så meget som muligt, så ofte som muligt, og det er stort set, hvad tatoveringen betyder for mig!”

📸: Vittoria – Brasilien

4. “Jeg fik denne rejselyst-tatovering, før jeg tog på en backpacking-tur til Sydamerika i seks måneder. Jeg arbejder med rejser, og jeg er vokset op med at rejse – derfor har jeg dette citat på mine ribben.”

📸: Jana Shl – Tyskland

5. “Jeg tror fuldt og fast på, at tatoveringer skal repræsentere det, man står for og tror på. Det er netop grunden til, at jeg har tatoveret ordet ‘GO’ på min underarm. Det er et mantra, et moto, en inspiration – når livet bliver hårdt, når arbejdsdagen bare ikke ser ud til at få en ende. Jeg prøver at minde mig selv om, at der er en grund til, at jeg gør det: for at kunne rejse i fremtiden, for at have den luksus at opleve en masse “første gang” og for ikke at tage de daglige ting for givet.”

wanderlust tattoos

📸: Pia – Slovenien (Tatovering af @fertattoo)

6. “Jeg boede i udlandet i over 10 år, men hjemme er altid, hvor hjertet er.”

📸: Anmar Wilding – UK (Tatovering af Dolly hos Black Sails, Brighton, UK)

7. “Jeg lavede min tatovering på en rejse i Thailand, som det er den thailandske tradition, med bambus. Det er en thailandsk amulet, der betyder held og beskyttelse.”

📸: Thais Espildora – Brasilien

8. “Jeg har Hawaiis koordinater som tatovering, fordi jeg tilbragte to vidunderlige måneder der. Så hvis jeg er faret vild, så send mig venligst tilbage!”

📸: Judith Nora – Tyskland

9. “Bredde- og længdegraden viser, hvor jeg kommer fra, og kortet viser, hvor jeg er på vej hen.”

📸: Washington Rosthayni – Brasilien

10. “Jeg tog på en contiki-rejse til Europa i 2013 og mødte min fantastiske ven/australske soul sister Eden. Jeg besøgte hende i Australien et år senere, og vi besluttede at markere vores venskab for livet med denne tatovering! Da jeg bor i Canada, er det min sol, når det er hendes måne, så vi tegnede den her og fik den tatoveret. Og så tog vi selvfølgelig på stranden.”

📸: Madison Baillie – Canada

11. “Verden handler om mennesker og de øjeblikke, du lever sammen med dem.”

📸: Maria Eduarda Lacerda – Brasilien

12. “Mit hjerte er i bjergene og aldrig at være bundet, så jeg fik ‘wild’ for at symbolisere, hvem jeg er! Træet er Colorados statstræ.”

📸: Vicky Petrauskas – USA

13. “Jeg fik lavet min kompas-tatovering i Letland, da jeg indså, hvor meget jeg ønsker at rejse til steder, jeg aldrig har været.”

📸: Victoria Zarecneva – Letland

14. “Fik den efter at have boet tæt på havet (Australien og Spanien) og lært at surfe”

📸: Anneline Akkersdijk – Holland

15. “I morgen går jeg med en rygsæk helt alene til Chapada Diamantina! Af sted, af sted!”

📸: Maysa Santos – Brasilien

16. “Uanset hvor du tager hen, bliver det en del af dig på en eller anden måde.” – Anita Desai

📸: Martina Anliker – Schweiz

17. “Jeg ELSKER palmer! Det er min første tatovering, og jeg fik den i Sri Lanka af en fransk fyr, der boede i Thailand. Og så fik jeg den gratis!”

📸: Melina Trovatello – Tyskland

18. “Min vindrose Daniele Duarte, som med vores evige venskab guider mig til de mest skøre og underholdende sider af Brasilien.”

📸: Lucas Sorreano – Brasilien

19. “Fik denne lavet af Coen Mitchell i New Zealand under mit arbejdsferieeventyr”

📸: Julie Van Oosterwyck – Belgien

20. “‘Ikke alle, der vandrer, er fortabte’ er min livssætning. Foto taget under krydsningen af Serra Fina-bjerget, på toppen af Capim Amarelo.”

📸: Gabriel Oliveira – Brasilien

21. “Jeg var bare nødt til at få mine kløende fødder foreviget med en palme.”

📸: Sandra de Groot

22. “Vi rejser, nogle af os for evigt, for at søge andre steder, andre liv, andre sjæle – Anais Nin

📸: Carina Katharina – Tyskland

23. “Jeg opdagede for et par år siden (siden jeg var 18 år, har jeg rejst uden mine forældre), at jeg elsker at rejse, og lige siden har jeg hvert år forberedt mig på at opdage en destination. Det er fantastisk at lære om andre kulturer, også at udforske mit eget land! Jeg føler, at mit hjerte bliver en del af hvert sted, jeg nogensinde har besøgt.”

📸: Ana Carolina Dias – Brasilien

24. “Jeg har været i over 30 lande, før jeg fyldte 23 år. Jeg arbejdede for et flyselskab i USA. At rejse har været en stor del af mit liv og har gjort mig til den, jeg er. Jeg tænker mere globalt, er mere empatisk over for andre, og det har gjort mig mere nysgerrig på andre kulturer. Hvis jeg ikke kommer på et fly i et par måneder, begynder jeg at blive nervøs! Jeg ved, at min kærlighed til at rejse aldrig vil forlade mig, så det er derfor, jeg har fået en tatovering! (Billedet er taget på strandene i Tamarindo i Costa Rica!)”

📸: Olivia Dwan

25. “Jeg er kaptajn for min sjæl!”

📸: Camila Fernanda

26. “Efter at have brækket nakken i New Zealand fik jeg tatoveret dette med et maori-mønster (givet til mig på en kiwi-flodsten fra min sygeplejerske) i ‘P’ og ‘C’ for at minde mig om, hvor heldig jeg var.”

wanderlust tattoo

📸: Kinging-It – UK (Hele historien her, hvis du vil vide mere: How I Broke My Neck)

27. “Jeg vandt den her i en konkurrence, haha! Jeg besluttede mig for at markere de steder, jeg bedst kunne lide, og registrere et år, der var uforglemmeligt.”

📸: Luana Borges – Brasilien

28. “En tatovering i den thailandske jungle. En repræsentation af en elefant for min bedste ven, som døde for mange år siden, fordi en elefant aldrig glemmer.”

📸: Ryan Mitchell

29. “Efter opstigningen til Mt Rinjani (3726m) i Lombok, Bali, fik jeg denne tatovering med konturerne af bjerget sammen med mine to venner.”

📸: Tina Specowius – Tyskland

30. “Den repræsenterer alle retninger under horisonten, symboler på forandring og nye veje.”

📸: Thaís Machado – Brasilien

31. “Alt, hvad der kræves, er en rygsæk for at rejse ud i verden.”

📸: Joe Nic-Smith

32. “Frihåndstatovering med rejselyst i en lille hytte på en smuk ø i Fiji.”

📸: Tessa Jerman

33. “En påmindelse om, at hvor end min sjæl ønsker at være, vil mine fødder føre mig hen. At rejse er, og vil altid være, en af de mest fantastiske, spirituelle rejser, vi nogensinde kan opleve. Megen kærlighed til mine medrejsende med frit temperament.”

📸: Toni-Lea Shin

34. “Citat betyder: ‘At rejse er at længes efter livet.’ af Kurt Tucholsky”

📸: Silvana So – Tyskland

35. “Det er min første rejselyst-tatovering. Jeg fik den i fredags, og jeg tog dette billede i dag!”

📸: Tiago Wallace Barros

36. “Jeg var på roadtrip med campingvogn i det vestlige USA, og under en mellemlanding i Las Vegas fik jeg denne tatovering.”

📸: Joke Blankenstein. Tyskland

37. “Hun er min. Udover at symbolisere min passion for at rejse, markerede den en udveksling på universitetet og min eksamen i mode.”

📸: Pamela Nardino – Brasilien

38. “Dette står for eventyr, uden for alfarvej. At opleve ting, du ikke kan finde i en brochure. Det står for min tid i Spanien, hvor jeg arbejdede frivilligt som rejseleder for unge, uden at kunne sproget, og hvor jeg boede sammen med fremmede og gav alt hver dag.”

📸: Vanessa Wepunkt

39. “Mine små fødder vil føre mig til de mest vidunderlige og fortryllende steder i denne verden!”

📸: Simoni Celis – Brasilien

40. “Eventyr! Træet er et cedertræ og står for min keltiske fødselsdato. Papirflyet står for sindsro og frihed under eventyr.”

📸: Theresa Fuxjäger – Tyskland

41. “Jeg fik tatoveret vores ‘Kinging-It’-krone og et kort over Bali på mit skinneben på min 27-års fødselsdag på Bali som tegn på en ny begyndelse. Kinging-It forevz. Selv om tatoveringen er klichéfyldt og ligetil, er det en af mine favoritter.”

📸: Kinging-It – UK

42. “Jeg fik min rejselyst-tatovering under mit udlandsår i Estland. Den minder mig hver dag om, hvor smukt dette år var, og hvor meget der er at se i verden.”

📸: Jasmina Meyer

43. “Lyshus i Warnemünd.”

📸: Käthy Nuarb – Tyskland

44. “At overvinde frygten for min første rejse alene og vise mig, at jeg kan rejse, hvorhen jeg vil.”

📸: Thábita Ojana – Brasilien

45.”Min tatovering er en påmindelse om aldrig at holde op med at se verden, uanset om det er i et fjernt land eller et eventyr i mit eget land.”

📸: Mari – USA

46. “Hver gang jeg ser på min tatovering, minder den mig om at blive ved med at rejse, lære og følge mine drømme rundt om i verden.”

📸: Eduardo – Brasilien

Tak til alle, der har indsendt billeder, og til fantastiske @thetraveltellers for bannerbilledet!

Download Hostelworld-appen, så du kan begynde at møde folk fra det øjeblik, du booker

Du kan måske også lide…

🐱 Kan du lide katte? Så vil du elske disse steder

🐠 Fra rev til redning: de 10 bedste destinationer for frivilligt arbejde med havbevarelse

🐘 Syv destinationer, hvor du kan hjælpe med projekter til bevarelse af dyrelivet

Hvorfor ikke gemme denne artikel til senere? ?

travel tattoos pin

Get the App. QRGet the App.
Get the App. QR  Get the App.