Oto dlaczego rodzeństwo jest najlepszym towarzyszem podróży – nie, naprawdę!

Dla większości ludzi słowa “rodzeństwo” i “podróż” wywołują retrospekcje bójek na pięści z tyłu wynajętego samochodu gdzieś we Włoszech, próby utonięcia na zorganizowanych wakacjach na Majorce i różne lokalne dzikie zwierzęta ukryte w twoim łóżku “dla żartu”.
Wszyscy tam byliśmy. Pamiętam, jak siedziałem nadąsany przy stoliku w kawiarni we Francji, odmawiając rozmowy z kimkolwiek z mojej rodziny, zanim mój tata dramatycznie wstał i krzyknął na całą restaurację: “to są ostatnie wakacje, które bierzemy jako rodzina, kiedykolwiek”, po czym potknął się o ławkę za nim i rozbił obiektyw aparatu.
travel buddies: Twins that Travel
Ale pomimo przeczuć mojego taty, prawie 15 lat później Claire (moja siostra bliźniaczka) i ja nadal podróżujemy razem. W rzeczywistości prowadzimy razem blog podróżniczy. Pomijając wspomnienia związane z widokiem mojego taty nago na plaży nudystów na Lanzarote lub byciem chorym na siebie nawzajem podczas szczególnie wyboistej podróży samochodem, odkryliśmy, że wspólne podróżowanie jest wspaniałym i naprawdę przyjemnym doświadczeniem. Cóż, przez większość czasu.
Od podróżowania z kimś, z kim nie musisz prowadzić pogawędek, po możliwość otwartego powiedzenia komuś, że tęsknisz za domem i chcesz wrócić do domu, podróżowanie z kimś tak bliskim jak rodzeństwo ma wiele zalet. Poniżej przedstawiamy nasze doświadczenia ze wspólnego podróżowania; doświadczenia, które zdecydowanie nie obejmują wpychania się nawzajem do basenów.
Twins that Travel together

Laura mówi:

To trochę ironiczne, że Claire i ja prowadzimy bloga podróżniczego, biorąc pod uwagę, że podróżowanie wywołuje u mnie niepokój.
Z niechęcią do lotnisk (tak zatłoczonych); rosnącym strachem przed lataniem (te wszystkie kilometry powietrza pod tobą i nic, co mogłoby cię utrzymać); i prawdziwą dysleksją przestrzenną, nie jestem spokojnym podróżnikiem, jakim chciałabym być. Jeśli podróżuję z przyjaciółmi lub chłopakiem, cała sprawa może być dość stresująca. Niezależnie od tego, czy próbuję wymusić uśmiech w samolocie, podczas gdy moje usta są bardziej suche niż Sahara, czy też wpatruję się w mapę, zdając sobie sprawę, że przeszłam 5-milowy okrąg; presja upewnienia się, że wszyscy dobrze się bawią, może czasami zrujnować podróż.
Podróżowanie z Claire jest inne. Kiedy podróżujesz z kimś, kogo znasz całe życie, nie ma presji, by udawać. Osoba ta odbyła z tobą te niekończące się podróże; była w samolocie, gdy wszyscy dostali zatrucia pokarmowego i gwałtownie zachorowali; a także nudzili się, błąkając się po kolejnym muzeum w północnej Francji. Nie ma tu potrzeby imponowania, nie ma ciężaru, aby upewnić się, że spędzają czas swojego życia. Podróżowanie z rodzeństwem natychmiast zmniejsza presję.
Twins that Travel
Podróżowanie z rodzeństwem może być również uspokajające. Kiedy byłem na uniwersytecie, zdecydowałem się na niefortunną podróż po Europie z przyjacielem. Minął tydzień, a sprawy nie układały się najlepiej. Nie obyło się bez publicznych kłótni, łez, kamiennego milczenia i ostatecznego zakończenia naszej podróży. Odleciałem do domu po zobaczeniu zaledwie dwóch krajów i z przyjaźnią, która nigdy tak naprawdę nie wróciła do normy. Jednak podróżowanie z rodzeństwem oznacza wzajemne zrozumienie, że bez względu na to, jak bardzo się irytujecie, nie będziecie się nawzajem porzucać. Będziecie dbać o siebie nawzajem, a sprawy przycichną, ponieważ wcześniej przeszliście przez znacznie gorsze rzeczy (na przykład czas, kiedy Claire i ja straciliśmy rozum podczas finałów uniwersyteckich i prawie się zabiliśmy). Podróżowanie z rodzeństwem oznacza pewność i bezpieczeństwo; wiedząc, że oni cię wspierają, a ty ich.
Wreszcie, podróżowanie z bratem lub siostrą jest ważne. Zapewnia to lepsze wspomnienia, lepsze wzajemne docenianie się i silniejszą więź. Claire i ja mamy jeszcze jednego brata i siostrę, z którymi również podróżujemy osobno i razem. W żadnym wypadku nie jesteśmy Brady Bunch, ale jako dorośli byliśmy w stanie spędzać razem czas, którego być może nie spędzalibyśmy w naszym codziennym życiu, a w rezultacie dzielimy się wspaniałymi wspomnieniami.
Smiling Twins
Nie zrozum mnie źle: podróżowanie z rodzeństwem nie zawsze jest zabawne. Claire i ja kłócimy się, denerwujemy i często żałujemy, że nie podróżujemy z kimś innym. Ale mając za sobą 30 lat historii, wiemy, że 5 minut później oboje będziemy zdrowi i gotowi do kontynuowania naszej przygody.

Sshh!... This is a secret

Sign up to discover the "Next 🔥 Backpacker Destination" this 2024, discount travel deals and future secret travel guides.

Just so you know, we will be able to see if you open our emails to help us monitor the success of our marketing campaigns. You will find further details in our data protection notice.

To jest to, co rodzeństwo robi najlepiej.

Claire mówi:

Ludzie często pytają, czy lubię spędzać czas z Laurą, co wydaje mi się nieco dziwne. Oczywiście, że lubię spędzać czas z moją siostrą bliźniaczką: ona jest moją drugą połówką – moją biologiczną, prawdziwą połówką. Laura i ja jesteśmy do siebie bardzo podobne, nawet w najdrobniejszych kwestiach, takich jak to, kiedy czujemy się głodne, kiedy czujemy się zmęczone (tuż po obiedzie) i obie dzielimy głęboką nienawiść do pieszych wycieczek. Podróżowanie z Laurą jest naprawdę jak podróżowanie z samym sobą: jest łatwe, bezstresowe i w większości zabawne!
Twins cycling
Jest jednak jeden element podróżowania z rodzeństwem, który może prowadzić do kłótni. Jest to całkowity brak uprzejmości, który można znaleźć tylko między braćmi i siostrami. Laura i ja nie boimy się powiedzieć sobie nawzajem, jak to jest lub jak bardzo nie podoba nam się dane doświadczenie. To oczywiście może skutkować zranieniem uczuć.
Podróżując z przyjacielem, zazwyczaj starasz się zachować stały poziom uprzejmości, nawet jeśli w środku nienawidzisz każdej chwili doświadczenia. Wewnętrznie możesz trochę umierać, ale na zewnątrz nadal się uśmiechasz. Kto chce być postrzegany jako nastrojowy, wymagający przyjaciel na wakacjach? Nie ja.
Niestety (a może na szczęście) nie ma nic takiego między mną a Laurą. Podczas niedawnej podróży do Rotterdamu Laura bez ogródek i głośno zwróciła mi uwagę, że od godziny powtarzam trzy zdania: “Chce mi się pić, muszę się wysikać, muszę usiąść”. Kazano mi przestać. Jak małe dziecko, zostałem publicznie zawstydzony. Chociaż incydenty takie jak ten mogą powodować napięcie, w przeważającej części ograniczenie uprzejmości (w jedyny znany rodzeństwu sposób) jest w rzeczywistości błogosławieństwem podczas podróży. Oszczędza czas, zapewnia wszystkim dobrą zabawę i zapobiega wkradaniu się cichej urazy do relacji.
Twins in Russia
Razem zakładaliśmy futrzane czapki w Rosji, walczyliśmy z tłumami w Tokio, zwiedzaliśmy Biały Dom w Waszyngtonie i szukaliśmy wróżek na wyspie Skye. Te doświadczenia przewyższają wszelkie wspomnienia napięć i rywalizacji między rodzeństwem. Podróżowanie z rodzeństwem pozwala wam obojgu naprawdę docenić siebie nawzajem; coś, co często może zostać utracone w codziennej polityce rodzinnej i ogólnym życiu. Spróbuj, może ci się spodobać!

Claire i Laura są identycznymi bliźniaczkami, które wspólnie podróżują po świecie i blogują o swoich przygodach na Twins That Travel. Wierzą w szczere i autentyczne blogowanie (w tym złe strony!), które jest zarówno relatywne, jak i inspirujące dla każdego podróżnika. Śledź je na Instagramie, aby uzyskać codzienną dawkę wanderlust.

Get the App. QRGet the App.
Get the App. QR  Get the App.